Thursday, November 11, 2010

Mesyuarat di Hotel Regency di kala Kedah banjir

Masa banjir tengah sakan di Kedah hari tu aku menghadiri suatu mesorat di Hotel Regency, Aloq Setaq. Walaupun beranak di Aloq Setaq inilah kali pertama aku mesorat di sana.
Aku drive dari Seremban. Nak naik flight penyelaras mesorat kata tak dak budget. Nak naik bas memang aku tak selera. Nak car pool baik tak payah kalau drive sorang2 yang lain membuta (tidur la, takdak kena mengena dengan oku penglihatan). Tengah malam (2 pagi) tu aku drive pelan2 dari Seremban. Kesian isteri selalu kena tinggal bila pi mesorat.
Masa drive trafik kira ok saja. Berenti banyak kali jugak, kencin, basuh muka, minum, tidoq. Hujan mula turun dari seberang perai sampai la ke pendang.
Dalam pukui 7 sampai la rumah family aku di pendang. Ada mak dan abah, nurain dah pi sekolah dah. Lena2, rehat2 dulu sebelum pi amik nurain balik sekolah pada tengah harinya.
Dalam pukui 2.30 dalam hujan2 sampai la aku di Hotel Regency. Parking pulak penuh, kena la pusin2 cari parking dalam hujan. Sampai di bilik mesorat nampaknya banyak yang dah ada kecuali pegawai2 penyelaras mesorat yang sampai lambat sikit kerana terlepas flight. Sungguh lawak..
Dalam sibuk2 mesorat sempat juga meronda pekan rabu beli beras pulut hitam dan kuih2 untuk orang tersayang.
Pagi khamis bila dah abih mesorat aku pun drive la balik petaling jaya kerana kebetulan isteri balik ke rumah mak sempena cuti deepavali.
Tentang Hotel Regency yang best tentang makannya ialah ada keli bakaq dan ais kacang. Lain kali boleh makan lagi. Bufetnya juga agak murah RM25 sorang.

No comments:

Post a Comment