Saturday, July 4, 2009

LAWATAN KE PUSAT SAINS DAN PETROSAINS


1 Julai yang lalu sempena Minggu Sains dan Matematik SMKUJ saya telah menganjurkan satu Lawatan ke Pusat Sains dan Petrosains. Pada pandangan saya Petrosains merupakan satu tempat yang menarik untuk dilawati oleh pelajar sekolah. Servis pun ok. Tempat pun ok. Sebagai seorang cikgu saya galakkan cikgu2 yg lain pun kalau tengah mencari2 tempat yang sesuai untuk dilawati saya cadangkan Petrosains adalah salah satu tempat yang sesuai. Saya rasa untuk lawatan sehari pegi Petrosains saje pun dah cukup. Banyak yang boleh pelajar2 belajar dan tengok dat Petrosains. Lawatan kali ini kami terpaksa kejar masa kerana kami merancang melawat dua tempat dalam masa satu hari. Memang tak cukup untuk tengok dan mentelaah bahan2 kat Petrosains dalam masa 2 jam.
Pusat Sains pun ok cuma banyak bahan pameran dah rosak tak dibaiki. Ni bukan komen tapi untuk kebaikan bersama saya berharap semoga apa yang rosak/hilang Pusat Sains dapat baiki atau ganti supaya semua yang datang melawat dapat kebaikan bersama. Semoga dengan bayaran yang dikenakan semua pihak yang masuk ke pameran akan keluar dengan tersenyum puas. Ini juga menjamin supaya lawatan ke tempat yang sama boleh dianjurkan dengan membawa pelajar2 yang lain. Saya juga nampak bukan pelajar sekolah saje yg dtg ke Pusat Sains tapi ada juga pelawat dari luar negara berminat untuk melawat ke sini. Seperti kata Nabil "Lu Fikirlah Sendiri".

No comments:

Post a Comment