Friday, May 22, 2009

Susahnya parking Parcel E, Putrajaya

19 hingga 21 Mei 2009 baru ni saya telah ke Parcel E, Putrajaya kerana menghadiri satu mesyuarat di salah sebuah agensi kerajaan di sana. Saya drive keluaq dari rumah cukup awai, 6.30 pagi dah jalan. Dengan kelajuan 140 km/h boleh sampai dalam 7.30 pagi kat pintu masuk di Parcel E.
Sampai 7.30 pagi dah banyak tempat dah penuh parkingnya di Parcel E tu, sampai ke taman belakang KTAK pun ada orang parking atas rumput. Saya kiranya bertuah jugak dapat parking kosong betul-betul depan bangunan agensi di mana mesyuarat saya berlangsung.
Malang bagi saya ialah bila nak balik petang hari kedua dan ketiga kereta kena blok. Punya la luas dunia nak parking tempat lain, dia kira nak senang diri dia sahaja.
Masa kena blok hari kedua boleh tahan lagi kerana bila minta tolong sekuriti buat pengumuman nombor kereta, tuan punya kereta cepat-cepat turun ubah. Hari ketiga cukup malang, bukan satu tapi dua kereta blok. Yang kancil tu nombor plat dia PE*122* manakala yang vios tu WN*758*. B*d*h macam l*mb*!. Saya ada telefon sekuriti nombor 019-360404* beritahu dua-dua kereta tu blok saya.
Lepas call tunggu dekat 15 minit depan kereta, tengah-tengah panas matahari berserta hati yang panas tak ada perubahan. Nak buat macam mana ye?
Saya pergi perlahan-lahan belakang kancil tu, try tolak kancil tu. Wah, bergerak sedikit walaupun dalam keadaan hand brek ditarik. Apa lagi saya tolak perlahan-lahan sampailah boleh kereta saya keluar. Kepada tuan punya kancil sorilah kereta hang dah berlekuk di belakang.
Sungguh menyedihkan parking di putrajaya...

No comments:

Post a Comment