Monday, November 21, 2016

Shell Out Omak Den & Rambut Baru Hanan

Malam tu kami berempat ke Shell Out Omak Den yang mana lokasinya berhampiran dengan Hospital Salam, Senawang. Senang saja nak cari. Masa sampai trafik light dari Senawang, masuk kanan. Jumpa trafik light berikutnya, jangan belok ke kiri ke Kipmart tetapi belok ke kanan. Jalan terus je nampaknya la signboard besar Shell Out Omak Den tu. Oh, sebelum saya terlupa, datang selepas jam 6.00 petang. Kalau datang awal lagi kedai belum buka.
Bagi yang tak pernah makan shell out ni, konsepnya senangnya saja. Makanan laut seperti ketam, udang, kerang, sedikit sayur-sayuran dimasak ala paprik dan dihidang atas kertas mahjung. Lepas tu bagi tiap-tiap orang akan dapat semangkuk nasi, pun dituangkan atas kertas mahjung.
Makan kat sini kira best la tapi slack sikit kerana dua benda. Pertama, tak ada sudu dan garfu untuk pelanggan.Untuk makluman tuan kedai, ada pelanggan yang memang makan menggunakan sudu dan garfu atas pelbagai alasan salah satunya mungkin alergik pada tangan makanan hasil laut. Kedua, bilangan pilihan air yang terhad. Tak dapat nak minum milo ais malam tu. Hmmm...

 Yum, yum, yum!

 Kenyang susu jadi tak berapa nak makan.

 Hanan yang ambik gambar ni.

 Sedap!

 Apa la gambar yang dirakam Hanan.

 Batman Begins.

Bagi yang dah cuba Shell Out Omak Den, apa kata cuba makan di Shell Out Medan Selera Taman Sri Mawar, Senawang pula. Kalau turun saja dari Lebuh Raya PLUS Senawang, jalan terus saja lepas tiga kali traffic light akan nampak satu medan makan sebelah kiri. Tapi yang ini pun beroperasi selepas jam 6.00 petang juga.
Advantage yang kat sini berbanding yang di Omak Den ialah pilihan air lebih banyak, ada sudu dan garfu, akak gerai tu lebih peramah dan paling best sekali ada tambahan udang butter serta boleh order makanan lain seperti spagetti, sayur campur. Nyam, nyam! 
Kalau yang ikut join makan sekali tak nak makan shell out, ada alternatif untuk order makanan lain di gerai-gerai bersebelahan. Rugi kalau tak cuba. Soto dan laksa di gerai sebelahnya pun boleh tahan best. 

Pada keesokkan harinya tibalah masanya untuk memotong rambut Hanan. Nak potong rambut di rumah kedai berdekatan rumah kami, tuan kedai pi entah ke mana. Berkeretalah ke Pekan Labu. Ada satu kedai gunting dibuka. Maka kali ni potonglah pisau nombor dua.

Tak takut lagi digunting rambut.
 
 Rilek je gunting rambut. Dulu nak potong puas kena pujuk dengan beli jajan, air milo kotak.

Di AEON Seremban 2 dengan rambut baru. 

1 comment: