Wednesday, December 2, 2009

Kata mutiara adik aku di kota kinabalu, sabah...

saudara dan saudari, oleh kerana ketiadaan klien sejak pagi, maka saya berikan kata2 mutiara lagi untuk anda..semoga ia dapat menjadi azimat di hari muka, bukan dihari pembalasan.
1) jika botol syampu saudari sudah 1/3 mau abis, jangan lupa terbalikkan botol itu ke bawah bagi memudahkan individu lain dan anda untuk mandi di sesi seterusya..ini memudahkan anda kerana anda perlu tunggu syampoo anda turun ke tapak tangan..ia terpakai juga untuk ubat gigi anda
2) pastikan anda menutup mulut ketika membersihkan ikan hidup kerana saya khuatir ikan tersebut akan melompat masuk ke rogga mulut anda
3) jika bertandang ke rumah orang janganlah anda bertanyakan pendirian politik orang tersebut kerana hak mengundi adalah rahsia.,.saya rasa anda pun sudah tahu akan perihal ini.
4) pastikan sampah dibuang secepat mungkin apabila adanya isi perut ikan atau ayam atau kulit udang..ini kerana ia akan mengundang kehadiran lalat yang sudah pastinya akan membawa penyakit berjangkit
5) janagn sesekali membunyikan hon kereta apabila datang ke rumah orang, manalah tau orang itu sakit jantung atau sakit gigi, nescaya anda yang akan disalahkan kelak, mahu begitu ?
6) ketika menghidupkan enjin kereta, pastikan gear adalah neutral..tak perlulah saya memberi tahu apakah kesan jika ia dalam gear 1, 2 atau gostan, dah tentu anda akan ditimpa malapetaka yang maha dahsyat
7) makanlah dikedai yang pelayanya potong kuku, gosok gigi, pakai apron kerana pengalaman saya kedai sedemikian masakannya pasti sedap dan gurih.
8)jangan lupa silent handphone ketika sedang menguruskan dan memandikan jenazah. bukankah menguruskan jenazah lebih penting daripada membalas mesej cinta yang tidak berbalas?
8)jika masuk jungle trekking pastikan anda memakai kasut getah yang bersesuaian, stoking yang panjang bagi mengelakkan lintah merayap ke kaki anda..tidakkah itu menguntungkan sang lintah?
oklah sampai sini saja,..insyaalah saya akan email lagi..gendang gendut tali kecapi, kenyang perut, perut gendut..tatatititutu

No comments:

Post a Comment