Sunday, December 13, 2009

Taman Melati Kawasan 8 dalam kenangan






Ini lah gambaq rumah sewa bujang aku dulu di Taman Melati Kawasan 8 masa 2005 hingga 2008 dulu. Mulanya duduk berdua dengan adik aku yang yang mengaji lawyer kat UM. Bila dia kerja kat Sabah 2007 tinggal la aku sorang2 sehingga la aku kahwin akhir 2008.
Aku ni jiran yang baik, tak kacau orang cuma slacknya sekali tu jam 3 pagi masa aku nak turun pi tengok adik aku sakit kat spital aku tutup pintu grill tu bunyi kuat sikit saja terus orang tulis nota marah aku tutup pintu kuat pagi esoknya. Hampeh sungguh, orang depan, atas dan bawah tutup pintu dan grill kuat sampai macam nak roboh flat tak pernah kena pulak. Penakut punya Melayu (semua yang tinggal kat tangga aku orang Melayu ), tak berani berdepan face to face.
Waktu tinggal situ paling best aku racunkan kucing yang berak depan pintu rumah. Sekali, dua kali boleh gagah lagi, kena kali ketiga gaul ikan rebus dengan racun tikus. Tau mesti mati punya pasai ikan tu habis dan tak pernah kena berak lagi.
Terima kasih pada Pak Cik Ahmad Mohamad serta Kak Siti yang telah banyak menolong saya semasa menyewa di sana.

No comments:

Post a Comment