Friday, November 4, 2011

Khabar dari hospital serdang

Alhamdulillah, hari ini merupakan hari keempat Hanan berada di hospital serdang setelah menjalani pembedahan pda ligation pada hari rabu yang lalu. Alhamdulillah, cepat operation dibuat dan tak perlu menunggu giliran yang panjang.

Aku ingat tahun ni boleh la bawa hanan balik rumah untuk raya haji dulu setelah agak lama di wad nicu dan scn hospital seremban. Namun setelah hanan dibawa ke hospital serdang pada hari selasa (1.11.2011), pemeriksaan pakar jantung kanak2 mendapati lubang pada salur darah tidak mengecil dan tindakan segera harus diambil untuk mengatasinya.

Setelah admit ke wad nicu maka dr2 datanglah melakukan pemeriksaan dan tentunya memohon kebenaran pembedahan untuk dilakukan. Pembedahan ada risikonya tetapi kebaikkannya adalah lebih penting.

Pagi rabu maka pembedahan pun dijalankan. Menunggu la kami berdua ditemani nenek ita dan pakcik khairul. Tengah hari baru keluar bilik pembedahan. Bila tengok di wad, wayar2 penuh di badan.

Keadaan hanan stabil kata dr yang menangani kesnya. Kalau takdak apa2 boleh dipindahkan balik ke wad nicu di hospital seremban pada hari ini ataupun selasa nanti.

Tolong doakan kesihatan abdul hanan ye. Terima kasih semua terutama team pembedahan abdul hanan. Hanya Allah Taala sahaja yang dapat membalas jasa kalian.

No comments:

Post a Comment