Wednesday, December 7, 2011

Perginya kawan abdul hanan

Pada malam selasa baru ni aku berasa agak tak sedap hati. Abdul Hanan (beluncas abah umi) pula asyik meragam nak hanya nak diriba uminya (abah pujuk tak laku). Lantas aku pun buka youtube dan cari bacaan surah Yassin oleh Ust. Hj. Dzulkarnain (pengacara imam muda).

Bila dah play barulah keadaan agak tenang sikit namun hanan tetap berjaga sampai subuh. Hmmm, senang nak pi sekolah nanti tak payah pakai alarm clock kerana dia akan bangun lebih awal dan kejut abah dan uminya.

Dalam pukul 7.30 pagi telefon umi berbunyi. Apabila diangkat mawar kedengaran suara wanita yang teresak2. Innalillahiwainnailaihirojiun, anak lelakinya, 'A' yang juga merupakan seorang bayi pramatang telah pun kembali ke Rahmatullah.

Semasa di dalam wad di hospital seremban kedua2 bayi kami berkongsi bilik yang sama di nicu (neonatal intensive care unit). Apabila berpindah ke wad scn (yang ni aku tak tau singkatan untuk apa) di mana ibu boleh tinggal bersama2 bayi, mawar dan puan 'F' turut berkongsi bilik yang sama. Sama seperti hanan, 'A' juga turut mengalami masalah jantung berlubang dan menanti giliran untuk follow-up di hospital serdang.

Sesungguhnya air mataku tak tertahan lagi bila melihat 'A' terbaring dengan mata yang terpejam rapat di atas katil di rumah neneknya pagi tadi. Nampak seperti masih hidup dan hanya sedang tidur seperti aku lihatnya di dalam inkubator setiap hari semasa berulang-alik ke wad nicu hospital seremban. Kakak sulungnya yang berumur lingkungan 3 ke 4 tahun hanya berkata kepada orang2 yang melawat, adiknya tengah tidur lagi.

Kepada keluarga puan 'F', kami sekeluarga mendoakan kesejahteraan ke atas keluarga puan dan bersabarlah.

No comments:

Post a Comment