Tuesday, November 12, 2013

Menikmati bercawan2 nescafe sambil menunggu vios diservis

 
Kunjungan ke pusat servis toyota kali ini merupakan servis untuk 5000km.Kali pertama servis dulu masa bulan posa tak leh merasa minum air free kat kaunter kopi dia. Tekan je air sendiri dan minum. Ada pulak pelayan, "Encik nak tengok TV ka?" Aku cuma cakap tak payah kerana nak baca buku di kerusi yang empuk dalam ekon. Nak juga tanya, biskut, kuih, nasi tak ada ka? Heh, heh, heh!
Aku sambung baca buku A Doctor In The House dalam bab tiga ka kalau tak salah. Dalam tu Tun ada ceritakan tentang kehidupan kanak-kanak dia. Tentang ayahnya, tentang emaknya, tentang suasana kampungnya. Bila baca macam mana bapa Tun didik anaknya, rasanya tak ada lagi mak bapak sekarang yang strict macam tu. Bayangkan bila terdengar bapa dia nak sampai rumah saja, semua adik-beradik Tun akan berhimpun baca buku di meja. Tak seperti sekarang ni, kita sibuk dengan gajet. Kelmarin masa aku order lauk untuk bungkus di sebuah restoran, memang aku tengok keluarga empat orang tu makan bersama tapi si bapa dengan telefonnya, si ibu sibuk dengan telefonnya, anak2 sibuk dengan tab atau ipad masing2.
Aku kecik2 dulu kalau time makan dengan keluarga, tv pun tak boleh buka. Makan dulu kata abah. Tak ada yang akan cakap2 dan makan sampai habih. Lepas tu la baru boleh tengok tv.
Tentang servis toyota, bagi aku ok la, tak seramai di proton kerana sistem toyota yang blok temujanji. Tentang vios setakat ni Alhamdulillah ok la, tak ada masalah.

No comments:

Post a Comment