Tuesday, December 29, 2015

Himpunan Waghih Abdul Hamid dan Siti Amrah

Tarikh: 13 - 14 Disember 2015
Masa: 10.00 pagi 13 Disember 2015 (mula aktiviti)
Tempat: Aslah Chalet, Pengkalan Balak Melaka

Bermula daripada mesej whatsapp Pak Long Yunus akan cadangan Pak Andak Aziz untuk menghimpunkan wagih2 Abdul Hamid dan Siti Amrah untuk barbeque simple2 di Melaka (Melaka luas, Tebong pun Melaka juga :) , cadangan tersebut telah berkembang kepada usaha mencari takar ka tempayan ka asal 40 penyamun boleh masuk menyorok. Ehhh salah, itu cerita Ali Baba Bujang Lapok. Maksud den ialah usaha mencari chalet, homestay untuk ahli2 rombongan Cik Kiah bermalam (bagi yang nak bermalam la) di Pengkalan Balak.

Kerana agak lambat membuat tempahan, (orang lain tempah dari bulan Januari) maka dapatlah menempah sejumlah bilik di Aslah Chalet beserta dengan kemudahan dewan untuk melancarkan majlis. Itu pun check in Ahad dan check out Isnin, kena la ambil cuti tahun untuk sebilangan waghih. Untuk makluman, arwah Abdul Hamid dan Siti Amrah merupakan datuk dan nenek saya (ayah dan ibu kepada emak saya) yang mana rumah (kampung asal) waghih2 ialah di Sungai Ayer Jernih, Gemencheh.

 Hanan bergambar dengan bunting. Tahun depan kita tempah banner besar dan t-shirt pulak.

Lina sedang melakukan provokasi kepada waghih2 dengan memakan ketupat palas. Gambar ini dihantar kepada group whatsapp OlekKito pada malam sebelum berlangsungnya program.
 
Oppp, tiba2 dah sampai Pengkalan Balak anak dara den ni.
 
Sir Majidi sedang membacakan doa pembuka majlis dan doa makan.
 
Amin.
 
Makan dulu, dah mendidih perut ni.

Untuk jamuan makan, waghih2 telah bergotong-royong memasak makanan speciality di rumah masing2 untuk himpunan pada kali ini. Ada rendang maman, singgang, ketupat, rendang kerang, ketupat palas, kek, ayam goreng rempah, ubi kayu rebus, macam2 :)
 
Yang Berbahagia Pak Long Yunus sedang berucap.
 
Majlis mencincang kek hari lahir.
 
Hanan dah mandi laut.
 
Faris pun dah mandi laut.
 
Permainan rebut gula2.
 
Ada yang membawa beg plastik. Mengelat sungguh.
 
Acara minum air asam. Pemenangnya memang haus time tu. Ditambah lagi dengan panik kunci bilik hilang.

Pada petang itu juga diadakan perlawanan futsal pantai bagi kaum Adam. Tak menghiraukan hujan dan ribut (kaum wanita dan anak2 dah lama pindah ke dewan), perlawanan dalam suasana ribut tu berakhir dengan kemenangan 1-0. Tak kira la sapa menang, janji gembira.
 
Dah malam dah. Kanan sekali ialah Pak Busu Khairul, tauke BBQ kita. Ada ikan keli, ayam, daging. Best betul. Tahun depan punya olek Pak Long Yunus khabarnya nak sponsor kambing pulak.
 
 Orang kuat in door game, Along Zaman.

Semua aktif melibatkan diri.
 
Pertandingan dam haji sedang berlangsung sengit. Tahun depan saya cadangkan kita main dam ular pulak, jadi kurang la muka2 serius macam dua orang kat atas ni :)

Saya meminta maaf sekiranya ada komen2 atau kata2 dalam entri ini yang mengguris perasaan mana2 pihak. Maaf juga kalau tak ada gambar yang masuk dalam entri. Ini yang sempat den rakam dengan telefon den. Kalau ada waghih yang nak tambah cerita boleh karang cantik2 dalam format ms word, tampal gambar2 juga dalam fail tu dan emel kat den. Karangan dalam whatsapp atau telegram tak mau.

Terima kasih kepada semua yang menjayakan OlekKito pada kali ini. Tahun depan kita ke Cameron Highland pula? Itu cadangan yang bagus tu, tapi den bagi kat orang lain pulak jadi AJK Penginapan ye :)

No comments:

Post a Comment