Sunday, December 19, 2010

Meeting hari tu di Crystal Crown Kuala Lumpur

Sapa kata time cuti sekolah cikgu2 semua bercuti? Ada yang jaga periksa, ada yang ikut kontigen sukan dan ada yang dipanggil bermeeting. Hari tu aku meeting selama beberapa hari dengan satu bahagian kpm. Patut yang meeting kena ada 15 orang tapi yang datang ada la 5 orang. Yang lain2 yang tak dapat datang tu macam2 cerita yang tak perlu dijelaskan di sini.

Agak susah cari hotel ni dalam gps aku, tak naik nama Crystal Crown Hotel tu, Brem Mall pun tak naik, nasib baik nama jalan naik itu pun nama jalan yang berhampiran dengan hotel.

Masa register kena depositkan RM20 untuk ambik key card. Apa punya hotel, tak pernah jumpa hotel macam ni walaupun dah 6 tahun kursus dan mesyuarat merata-rata di Malaysia ni. Dah tu bagi sekeping saja pulak tu untuk dikongsi bersama room mate. Kalau room mate tak dak pi mana2 tak boleh la masuk bilik. Kat kata Cikgu Zakaria (besiwaja.blogspot.com) ada yang dia pergi Malaysia Barat siap bagi key card sebagai souvenier lagi selepas check out. Lagi bodoh, masa aku nak check out hari last tu walaupun belum pukul 12 tengah hari lagi (11.45 pagi), bilik dah diblok tak boleh nak masuk dan kena turun ke reception untuk aktifkan key card balik.

Bilik masuk ke bilik pada hari pertama, semua kemudahan dalam bilik kira ok lah. Walaubagaimanapun, sungguh malang apabila tak ada getah untuk cebuk di dalam tandasnya. Tahanlah air satu tab mandi untuk digunakan masa cebuk. Nasib baik ada gayung, kalau tidak masuk basuh dalam tab mandi la jawabnya.

Tentang makan dan minum di kafeterianya semua nampak cantik tapi kekurangan yang paling besar sekali ialah tak ada sinki untuk basuh tangan. Namun begitu waitress yang lain kira ok lah kerana turut prihatin terhadap sebilangan ahli mesyuarat kami yang OKU penglihatan. Makanan yang dihidangkan boleh dikatakan sedap2 jugak kerana ada asam pedas ekor, kambing bakar dan lain-lain.

Tentang internet pula hotel ni mengenakan caj RM20 sehari. Huh, hotel2 yang dibina selepas zaman Abrahah cuba menyerang Kaabah saja yang kenakan caj tu. Hari tu masa meeting di sebuah hotel yang jauh lebih ekslusif free saja penggunaan internetnya dan diberi 

No comments:

Post a Comment