Sunday, December 19, 2010

Jumpa di Pesta Buku Kanak-Kanak Kuala Lumpur 2010, PWTC!

Kelmarin dulu tengah lepak2 sambil mengurus ladang, dusun dan bandar di internet, aku menerima satu panggilan 03888*****. Sah call dari putrajaya. Hati rasa cuak nak angkat, sapa lagi nak panggil pi meeting cuti2 ni? Cuti ni dah 3 kali meeting dan akan ada lagi meeting pada minggu akan datang.

Bila dijawab rupanya pegawai bahagian buku teks. Ada jemputan yang perlu dihadiri semasa Pesta Buku Kanak-Kanak Kuala Lumpur 2010, PWTC pada 22 hingga 26 Disember nanti. Maklumlah, nanti orang tanya pasai buku yang ditulis, penulis kena ada untuk melayan para pengunjung.

Lama dah tak jaga pameran ni, dulu masa di smpk setapak kerap juga dipanggil jadi petugas pameran jabatan pendidikan khas (sekarang bahagian pendidikan khas). Merata juga sampai, Mid Valley, PWTC, PICC dan Kompleks Ujana Kewangan Labuan.

Masa jaga pameran ni sebenarnya tak lah sesibuk mana. Yang penatnya masa nak setup dan kemas. Yang boringnya cuti hujung minggu habis la. Setup petang jumaat, kemas petang ahad, isnin masuk kerja.

Oh, lupa nak cakap, masa paling kalut ialah bila VIP melawat booth kita. Sementara nak sampai VIP, tak senang duduk dibuatnya. Ada juga terjadi bila mana VIP haram tak singgah pun booth kita. Sungguh frust bila setup penat2 menteri tak singgah pun bertanya khabar...

Sapa2 nak beli buku KAIMaL Tahun 1, siapkan RM20. Kalau saya ada time berkunjung tu boleh la minta autograf. Ha, ha, ha, rasa macam kartunis dan novelis la pulak!

No comments:

Post a Comment