Sunday, December 19, 2010

Pendang ke Simpang Pulai ke Cameron Highland ke Tapah ke Seremban

6 Disember 2010.

Masa nak balik seremban, aku bersama mawar dan nurain telah singgah di cameron highland. Keluar di tol simpang pulai, ternyata proton exora mampu kerabat selekoh2 tajam sepanjang laluan berliku di cameron highland ni. Indeed, banyak exora yang berselisih dengan kami. Alza pun ada.

Ramai juga orang yang melawat cameron highland bersempena dengan cuti umum pada hari selasa. Singgah sebentar di kea farm untuk membeli sayuran dan bunga. Harga taklah semurah mana tapi seronok mencari2 yang termurah.

Masa berhenti di berinchang untuk makan tengah hari kelihatan semua hotel memang full. Bila terpandang hotel regency di situ teringat pulak kursus ldp yang diikuti masa berkhidmat di SMPK Setapak dulu. Dalam satu sesi ceramah bersama Dr Rubiah K Hamzah masih lagi aku teringat betapa teruknya pengetua kena, kaunselor kena, cikgu2 kena, staf2 sokongan kena bambu sampai menangis2 dalam ceramah oleh dr tersebut. Detailnya tak leh cerita tapi aku memang menahan ketawa dalam hati bila tengok semua orang kena dalam ceramah tersebut. Ha, ha, ha!

Selesai makan, isi minyak penuh2 dan menuju ke Tapah. Tiba di Lata Iskandar berhenti sebentar untuk bergambar sebelum menuju balik ke seremban. Peh, penat betul drive.

No comments:

Post a Comment