Saturday, January 29, 2011

Mc Donalds

Dulu time aku mengaji di USM 1997-2002, Mc Donald merupakan salah satu destinasi yang aku pergi untuk aku reward diri aku bila selesai study dan exam. Aku paling suka order happy meal tapi ikut la jugak apa jenis hadiah dia untuk buat collection. Kalau nak kenyang baik makan nasik tetapi makan Mc Donald ni kira sesali-sekala saja la.
Di Mc Donald Sungai Dua tu juga menjadi tempat sebahagian daripada tempat untuk student USM studi (dating). Best apa, ada aircond dan agak sunyi pada waktu2 tertentu. Ada juga kalangan student USM yang buat part time kat situ. Ye la harap duit biasiswa atau pinjaman mana la nak cukup kena usaha lebih sikit. Ada member aku buat part time kerja pizza hut. Malam2 siap bawak balik sup cendawan atau kalau lebih best ada pizza lebih untuk makan dengan kawan2.
Mc Donald dulu tak ada bubur nasik, tak ada posperiti buger tapi la ni dah ada. Tapi harapnya tak akan offer burger daging burung unta yang aku makan rasa macam makan tanah kat Benteng, Melaka hari tu.
Mc Donald tak boleh makan hari2 nanti boleh obesiti, orang la kata. Ye la kira saja la berapa kalori air coke tu kalau nak tau. Sekali-sekala boleh la. Kalau di Seremban ni selalunya aku pi Mc Donald Dataran Senawang atau Jaya Jusco Seremban Dua. Paling tak best makan Mc Donald ada la sekali kat Senawang apabila roti burgernya tak bergoreng. Hampeh sungguh. Tapi takpa, air coke boleh tambah free bila habis macam makan Burger King dulu2.
Mc Donald juga ada tawarkan kemudahan wifi di premisnya tapi aku bukanla jenis yang suka duduk lama2 main internet kat tempat open, leceh orang asyik memandang apa kita bukak kat skrin tu. Kalau ada JAWS pulak mungkin nanti orang siap pasang telinga dengar apa kita baca. He he he...
Ada juga kenangan lucu makan Mc Donald ni, waktu tu di Mc Donald Giant dekat Taman Melawati tengah makan burger sambil baca buku tiba2 terlanggar air coke sendiri habih tumpah atas lantai terus aku lari. Nasib baik makan kat tempat terlindung sikit dari kaunternya.
Tahun lepas masa bulan posa aku dan mawar pergi Mc Donald PJ Town pukul 3 pagi pasai teringin nak makan Big Mac. Ha ha ha, nak makan time buka posa tak kuasa ahhh beratur ramai2.
I'm Lovin It!

No comments:

Post a Comment