Sunday, March 8, 2015

Destinasi Cinta 1/2015: Grand Lexis Port Dickson

Itu hali selasa sebelum laya cina, gua dan keluaga peligi jalan2 makan angin sana grand lexis port dickson. aiya manyak best ooo! Kepada pelawat berbangsa cina jangan marah, aku hanya bergurau.

Seperti yang aku katakan awal2 tadi, pada hari selasa yang merupakan salah satu hari sekolah aku cuti pada minggu sambutan tahun baru cina baru2 ini aku telah membawa keluarga aku bercuti ke grand lexis port dickson. Cuti kali ini walaupun panjang tapi aku tak balik ke kedah, kesian budak2 yang kecik2 lagi tu takut meragam dalam perjalanan. Tengok dalam berita di tv memang kesian, jamn berpuluh2 kilometer. Aku pun rasa dah terlalu tua untuk drive lama2 dalam kereta sambil menyumpah2 apakah gerangan halnya yang menyebabkan jamn tu?

Kalau ikut mahal sewa bilik mungkin tak berani nak menyewa di sini tapi sesekali apa salahnya kita menggunakan resources yang ada untuk menghiburkan yang tersayang. Sewa RM700 lebih, boleh murah lagi kalau tempah seminggu lebih awal atas tiket kakitangan kerajaan kata petugas kaunter tu.

Aku ambik bilik yang dekat air tu. Dihantar ke bilik dengan buggy. Sua la RM5, sedekah penat2 orang tu susun dan angkat barang kita. Masuk saja dalam bilik, wah begini ghupanya bilik hotel lima bintang. Ada katil king, ada cermin kat lantai kita boleh tengok ayaq pasang, ada astro banyak channel, ada kipas, ada aircond, ada wifi (laju) untuk bilik kita, ada mikrowave, ada peti ais, ada shower, ada tandas dan palinggggggggggggggggggg best ada kolam mandi private sedalam 4 kaki. Ohhh, apakah imaginasi jahat yang korang bayangkan tu? Ha ha ha!

Ni antara gambar yang sempat disnap.

Hanim dan aku tepi kolam dalam bilik.

Ini kat kolam public.

Hanan dan aku dalam kolam di bilik.

Hanim melihat air laut yang mulai pasang melalui cermin di lantai bilik.
 
Ronda2 sekitar Grand Lexis sebelum matahari terbenam.

Breakfast yang mewah. Orang2 yang datang makan tak ada yang huru-hara dan tamak. Budak bawah 12 tahun makan free.

Secara keseluruhannya memang berbaloi bayaq RM700 lebih untuk destinasi cinta kali ni. Bagi yang nak berbulan madu atau menyemai semula bibit cinta dalam perkahwinan atau nak tambah sorang anak lagi atau nak berehat saja tak nak keluaq2 bilik, ini pun satu option yang baik, ambik yang kat laut punya. Malam2 memang sunyi. Ha ha ha!

No comments:

Post a Comment