Thursday, March 22, 2018

Kenduri Kesyukuran Nurain memperoleh 4 A STPM 2017

Tahniah kepada adik den, Nurain binti Dato' Haji Abd Rahman kerana memperoleh 4 A dalam STPM 2017. Semoga menjadi batu loncatan untuk lebih berjaya di dalam kehidupan di masa akan datang.

Bersempena dengan kejayaannya, suatu kenduri kesyukuran telah diadakan pada tengah hari Sabtu pertama minggu cuti persekolahan baru2 ini di kampung mak saya iaitu di Kampung Sungai Jernih, Gemencheh. Kenduri ni la tempatnya berkumpul sanak-saudara jauh dan dekat. Nak tunggu raya belum tentu dapat berjumpa dengan semua saudara sementelah ada yang balik ke kampung ibu bapa mengikut giliran raya masing2 saban tahun.

Petang tu pula selepas Asar, telah diadakan BBQ kambing dan ikan keli untuk ahli2 keluarga terdekat. Nasib baik mula BBQ petang, pukul 6 petang hujan turun dengan lebat hingga ke lepas Maghrib. Tak apa, hujan tu rahmat dari Allah.

Dipaparkan beberapa foto untuk tatapan kembali di masa hadapan.

 Di gedohok (istilah orang Kedah untuk tempat masak). Mengacau orang-orang yang mengacau rendang maman daging. Dari kanan: Rizal, Nurul dan Pak Busu Khairul. Ini tengah keringkan santan lagi ni.

 Enam kilo maman masuk kuali. Kalau den dah bubuh serai dah tu. 5 6 batang tak kurang.

 Budak2 macam biasa, sibuk main basikal (dan pasir).

 Habih bunga raya tuan rumah dikerjakan.

In ten years from now, I wonder what you all will think of this picture?

No comments:

Post a Comment