Friday, January 25, 2019

Jalan2 Di Cameron Highland (catatan lewat) Bahagian 2

Hari makin gelap. Wah, hotel mana jadi pilihan untuk malam ini? Kali ni pi CH aku tak booking.com dulu pun. Kira pi ni tawakal sajalah. Yang mula2 kami jumpa dalam suasana senja tu ialah Nova Highlands and Resort. Tapi bila Mawar turun tanya receptiont, dah penuh rupanya malam tu. Ada satu apartment tu pulak tengah kemas. Lagi satu jam baru siap kemas.

Jadi kami teruskan lagi pencarian 'sarang' malam tu ke Taman Sedia. Kami pilih The Ros Chalet. Ni kira kali ketiga kami ke sini. Kami bernasib baik ada lagi bilik kosong malam tu. Chalet ni diusahakan oleh orang kita. Tempat yang bersih dan mempunyai kemudahan yang agak baik. Geng surau boleh solat jemaah di surau yang kebetulan betul2 bersebelahan dengan chalet ni.

Resit bayaran chalet.

Dah sibuk memunggah hiasan di luar chalet.

Ada ruang BBQ tapi kena berurusan la dulu dengan tuan punya chalet.

Setelah solat kami pun keluar untuk makan malam. Kami tuju ke Tanah Rata. Kebetulan ada sebuah restoren yang nampak macam ramai pelanggan di dalamnya maka kami pun memilih restoren tersebut. Malam tu order nasi goreng, mee goreng, kerang bakar. Alhamdulillah sedap dan servisnya pun pantas. Harga adalah berpatutan.

Makan malam di Restoren Bunda, Tanah Rata.

Siap berbaju tebal. Tapi malam ni memang sejuk.

No comments:

Post a Comment